SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE FUNDACJI KOLIBER ZA ROK 2011
1. informacje ogólne
Fundacja Koliber
Ul. Ruska 46 b, pok 220-221, 50-079 Wrocław
KRS nr 0000361513 data wpisu: 23.07.2010
REGON 021326171
Członkowie Zarządu Fundacji:
Prezes: Karolina Zwierzyńska,
Wiceprezes: Magdalena Szopian
Skarbnik: Katarzyna Och – Augustyniak
Cele statutowe fundacji:
1. Pomoc osobom i rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej i
wyrównywanie szans tych osób/rodzin.
2. Promocja i organizacja działalności kulturalnej, turystycznej i sportowej.
3. Promocja i wdrażanie zrównoważonego rozwoju.
4. Ochrona, promocja i poszerzanie praw człowieka i wolności obywatelskich.
5. Propagowanie wzorców obywatelskiej aktywności i odpowiedzialności,
podtrzymywanie i szerzenie tradycji narodowej.
6. Działania na rzecz członków mniejszości narodowych i etnicznych oraz grup
dyskryminowanych, a także na rzecz tradycji i języka regionalnego.
7. Aktywizacja społeczna i zawodowa oraz integracja społeczna osób narażonych na
wykluczenie społeczne i/lub wykluczonych, w tym m.in.: bezrobotnych, ubogich, o
mniejszych szansach, niepełnosprawnych, seniorów itd.
8. Promocja i podejmowanie działań wspomagających rozwój demokracji w Polsce
i na świecie.
9. Promocja i organizacja wolontariatu.
10. Promocja i ochrona zdrowia oraz zdrowego stylu życia.
11. Wspieranie i umożliwianie rozwoju osobistego obywateli Rzeczypospolitej Polskiej.
12. Niesienie pomocy przy wchodzeniu lub powrocie na rynek pracy, promocja
zatrudnienia i aktywizacji zawodowej.
13. Umożliwienie dostępu do wszelkich dóbr i usług, w tym: kultury, turystyki i edukacji
osobom wykluczonym społecznie lub narażonym na wykluczenie oraz młodzieży.
14. Wyrównywanie szans kobiet i mężczyzn oraz dbanie o ich równe prawa.
15. Wspieranie rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych.
2. Działalność statutowa
W roku 2011 kontynuowano prowadzenie działalności statutowej w zakresie określonym w punkcie 9 statutu – organizowanie i prowadzenie grup wsparcia, innych form pomocy oraz zagospodarowania czasu wolnego dla młodzieży i dorosłych. Zorganizowano trzy edycje tzw. „Babskiego Targu”, czyli wymiany ubrań. Impreza ta ma na celu ciekawe zagospodarowanie czasu wolnego młodym dziewczynom i kobietom oraz posiada walor ekologiczny – promuje rozsądne gospodarowanie posiadanymi ubraniami poprzez ich wymianę zamiast wyrzucania starych i kupowania nowych. Buduje również więzi między uczestniczkami w różnym wieku. Ubrania, których nie wymieniono zostały przekazane dla ubogich osób z problemami psychicznymi z zaprzyjaźnionego stowarzyszenia „Nie Jesteś Sam”. W trzech edycjach Targu wzięło udział ponad 150 kobiet.
W maju 2011 roku fundacja, na drodze otwartego konkursu ofert, została wybrana partnerem programu społecznego „Akademia Rodzinnych Finansów”. W ramach programu przeprowadziłyśmy cykl 5 szkoleń z zarządzania domowym budżetem dla 158 mieszkańców Dolnego Śląska (Wałbrzych, Wrocław, Świdnica, Stoszowice). Odbiór szkoleń wśród uczestników był niezwykle pozytywny. szkolenia prowadził trener na stałe współpracujący z naszą fundacją – pani Katarzyna Och – Augustyniak. Uczestnicy podczas 3- godzinnego spotkania dowiedzieli się jak planować domowy budżet, jak skutecznie oszczędzać oraz jak rozmawiać z dziećmi o pieniądzach. Każdy uczestnik otrzymał komplet materiałów: skarbonkę, podręcznik, kalkulator oraz arkusz do sporządzania planu finansowego.
Realizacja tego projektu pozwoliła nam również wzmocnić swój potencjał organizacyjny poprzez zakup sprzętu komputerowego i drukarki, a także uruchomienie strony internetowej www.fundacjakoliber.pl. Projekt ten poszerzył też naszą sieć kontaktów na terenie województwa.
Na początku 2011 roku podpisany został list partnerski z sołectwem Stoszowice w celu wspólnej realizacji zadań na rzecz mieszkańców tej wsi. Efektem było złożenie trzech wspólnych projektów, z czego jeden został tam już zrealizowany.
W sierpniu 2011 roku podpisałyśmy porozumienie partnerskie ze Stowarzyszeniem na rzecz dzieci i osób niepełnosprawnych ziemi ząbkowickiej „Integracja”, którego przedmiotem był projekt „Niepełnosprawny – pełnoprawny obywatel” złożony do Funduszu dla Organizacji Pozarządowych w tramach Programu Szwajcarskiego.
Na początku grudnia 2011 wygrałyśmy przetarg na najem lokalu przy ul. Ruskiej 46 b we Wrocławiu.
3. Działalność gospodarcza
Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.
4. Uchwały
Zarząd Fundacji w 2011 roku podjął 2 uchwały.
5. Przychody
Fundacja w roku 2011 uzyskała przychody: 8 912,69 zł.(słownie:osiem tysięcy dziewięćset dwanaście złotych 69/100)
Spadek, zapis, darowizna, środki pochodzące ze źródeł publicznych, w tym z budżetu państwa i budżetu gminy: 610,00 zł.
Odpłatne świadczenia realizowane przez fundację w ramach celów statutowych z uwzględnieniem kosztów tych świadczeń: 8 302,69 zł. zł (słownie: osiem tysięcy trzysta dwa złote i sześćdziesiąt dziewięć groszy)
6. Koszty
Koszty poniesione przez fundację w 2011 roku na:
- realizację celów statutowych: 8227,72 zł (słownie: osiem tysięcy dwieście dwadzieścia siedem złotych 72/100).
- administrację (koszty administracyjne): 50,75 zł (słownie: pięćdziesiąt złotych 75/100)
- działalność gospodarczą: 0 zł (słownie: zero złotych)
- pozostałe koszty: 429,29 zł. (słownie: czterysta dwadzieścia dziewięć złotych 29/100)
7. Zatrudnienie
- liczba osób zatrudnionych w fundacji: 0 osób (słownie 0 osób)
- łączna kwota wynagrodzeń wypłaconych przez fundację: 0 zł (słownie: zero złotych)
- wysokość rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie członkom zarządu i innych organów fundacji: 1 876,32 zł (słownie: tysiąc osiemset siedemdziesiąt złotych 32/100).
- wydatki na wynagrodzenia z umów zlecenia: 1 700 ,00 zł (słownie: tysiąc siedemset złotych)
- fundacja nie udzielała żadnych pożyczek
- fundacja nie posiada żadnych kwot ulokowanych na rachunkach bankowych
- fundacja nie nabyła żadnych obligacji oraz nie posiada udziałów ani akcji w spółkach prawa handlowego
- fundacja nie nabyła i nie posiada nieruchomościach
- fundacja nie nabyła żadnych innych środków trwałych
- fundacja nie posiada aktywów i zobowiązań ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznych,
8. Dane o działalności zleconej
W roku 2011 fundacja nie prowadziła działalności zleconej przez podmioty państwowe i samorządowe (usługi, państwowe zadania zlecone i zamówienia publiczne).
9. Zobowiązania podatkowe
Fundacja złożyła w terminie do Urzędu Skarbowego roczne rozliczenie finansowe CIT8.
W 2011 roku w fundacji nie została przeprowadzona kontrola.