SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE FUNDACJI KOLIBER ZA ROK 2013
1. informacje ogólne
Fundacja Koliber
Ul. Ruska 46 b, pok 220-221, 50-079 Wrocław
KRS nr 0000361513 data wpisu: 23.07.2010
REGON 021326171
Członkowie Zarządu Fundacji:
Prezes: Karolina Zwierzyńska,
Wiceprezes: Magdalena Szopian
Skarbnik: Katarzyna Och – Augustyniak
Cele statutowe fundacji:
1. Pomoc osobom i rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej i
wyrównywanie szans tych osób/rodzin.
2. Promocja i organizacja działalności kulturalnej, turystycznej i sportowej.
3. Promocja i wdrażanie zrównoważonego rozwoju.
4. Ochrona, promocja i poszerzanie praw człowieka i wolności obywatelskich.
5. Propagowanie wzorców obywatelskiej aktywności i odpowiedzialności,
podtrzymywanie i szerzenie tradycji narodowej.
6. Działania na rzecz członków mniejszości narodowych i etnicznych oraz grup
dyskryminowanych, a także na rzecz tradycji i języka regionalnego.
7. Aktywizacja społeczna i zawodowa oraz integracja społeczna osób narażonych na
wykluczenie społeczne i/lub wykluczonych, w tym m.in.: bezrobotnych, ubogich, o
mniejszych szansach, niepełnosprawnych, seniorów itd.
8. Promocja i podejmowanie działań wspomagających rozwój demokracji w Polsce
i na świecie.
9. Promocja i organizacja wolontariatu.
10. Promocja i ochrona zdrowia oraz zdrowego stylu życia.
11. Wspieranie i umożliwianie rozwoju osobistego obywateli Rzeczypospolitej Polskiej.
12. Niesienie pomocy przy wchodzeniu lub powrocie na rynek pracy, promocja
zatrudnienia i aktywizacji zawodowej.
13. Umożliwienie dostępu do wszelkich dóbr i usług, w tym: kultury, turystyki i edukacji
osobom wykluczonym społecznie lub narażonym na wykluczenie oraz młodzieży.
14. Wyrównywanie szans kobiet i mężczyzn oraz dbanie o ich równe prawa.
15. Wspieranie rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych.
2. Działalność statutowa
W roku 2013 kontynuowano prowadzenie działalności statutowej w zakresie określonym w punkcie 9 statutu – organizowanie i prowadzenie grup wsparcia, innych form pomocy oraz zagospodarowania czasu wolnego dla młodzieży i dorosłych. Zorganizowano dwie edycje tzw. „Babskiego Targu”, czyli wymiany ubrań. Impreza ta ma na celu ciekawe zagospodarowanie czasu wolnego młodym dziewczynom i kobietom oraz posiada walor ekologiczny – promuje rozsądne gospodarowanie posiadanymi ubraniami poprzez ich wymianę zamiast wyrzucania starych i kupowania nowych. Buduje również więzi między uczestniczkami w różnym wieku. Ubrania, których nie wymieniono zostały przekazane dla ubogich osób z problemami psychicznymi z zaprzyjaźnionego stowarzyszenia „Nie Jesteś Sam”. W dwóch edycjach Targu wzięło udział ponad 90 kobiet.
Kontynuowano realizację projektu „Na językach” polegającego na organizacji kursów językowych, w roku 2013 był to język francuski i rosyjski. Przez 6 miesięcy funkcjonowała jedna 6-osobowa grupa języka francuskiego na poziomie średniozaawansowanym oraz dwie grupy z języka rosyjskiego na dwóch poziomach.
Przez cały rok w siedzibie Fundacji dyżur pełnił psycholog, do którego można było się umówić na konsultacje oraz logopeda dla dzieci.
Pod koniec 2013 roku nawiązaliśmy współpracę z Sanghą Dogen Zenji, która praktykuje medytację zen, czego efektem było uruchomienie w roku 2014 regularnych spotkań medytacyjnych 3 razy w tygodniu.
Działania te realizują cel określony w statucie jako: Wspieranie rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych.
3. Działalność gospodarcza
Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.
4. Uchwały
Zarząd Fundacji w 2013 roku podjął 2 uchwały.
5. Przychody
Fundacja w roku 2013 uzyskała przychody: 1.919,00 zł.(słownie: tysiąc dziewięćset dziewiętnaście złotych i 0/100).
Spadek, zapis, darowizna, środki pochodzące ze źródeł publicznych, w tym z budżetu państwa i budżetu gminy: 1.919,00 zł (słownie: tysiąc dziewięćset dziewiętnaście złotych i 0/100
Odpłatne świadczenia realizowane przez fundację w ramach celów statutowych z uwzględnieniem kosztów tych świadczeń: 0 zł (słownie: zero złotych i 0/100).
6. Koszty
Koszty poniesione przez fundację w 2013 roku na:
- realizację celów statutowych: 7.299,95 zł (słownie: siedem tysięcy dwieście dziewięćdziesiąt dziewięć złotych i 95/100).
- administrację (koszty administracyjne): 7.299,95 zł (słownie: siedem tysięcy dwieście dziewięćdziesiąt dziewięć złotych i 95/100)
- działalność gospodarczą: 0 zł (słownie: zero złotych)
- pozostałe koszty: 0 zł (słownie: zero złotych)
7. Zatrudnienie
- liczba osób zatrudnionych w fundacji: 0 osób (słownie zero osób), podziała na stanowiska: brak
- łączna kwota wynagrodzeń wypłaconych przez fundację: 0 zł (słownie: zero złotych), podział na wynagrodzenie, premię, nagrody i inne : …..
- wysokość rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie członkom zarządu i innych organów fundacji: 0 zł (słownie: zero złotych) 0 zł (słownie: zero złotych)
- wydatki na wynagrodzenia z umów zlecenia: 0 zł (słownie:zero złotych)
- fundacja nie udzielała żadnych pożyczek
- fundacja nie posiada żadnych kwot ulokowanych na rachunkach bankowych
- fundacja nie nabyła żadnych obligacji oraz nie posiada udziałów ani akcji w spółkach prawa handlowego
- fundacja nie nabyła i nie posiada nieruchomościach
- fundacja nie nabyła żadnych innych środków trwałych
- fundacja nie posiada aktywów i zobowiązań ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznych.
8. Dane o działalności zleconej
W roku 2013 fundacja nie prowadziła działalności zleconej przez podmioty państwowe i samorządowe (usługi, państwowe zadania zlecone i zamówienia publiczne).
9. Zobowiązania podatkowe
Fundacja złożyła w terminie do Urzędu Skarbowego roczne rozliczenie finansowe CIT8.
W 2013 roku w fundacji nie została przeprowadzona kontrola.