- rozwój poczucia rytmu (koordynowanie pracy ciała i głosu z rytmem)
- stymulacja prawej półkuli mózgowej (kreatywność, generowanie ekspresji)
- kształcenie umiejętności pracy w grupie poprzez wspólne muzykowanie, gry i zabawy
- poznawanie wybranych krajów (umiejętność wskazania na mapie i globusie, określenie strefy klimatycznej, zobaczenie jak ubierają się tam ludzie, na jakich instrumentach grają…)
- praca z globusem
- krótka charakterystyka poszczególnych krajów i przyporządkowanie im instrumentów
- charakterystyka instrumentów (ukulele, afrykańskie bębny, indyjskie dzwonki, itd.)
- ćwiczenia rytmiczno-ruchowe
- nauka gry na wybranych przez dzieci instrumentach
- przygotowanie wspólnego utworu
Pomysł prowadzenia warsztatów zrodził się z wieloletniej pasji do muzyki, a podróże po świecie pozwoliły porównać brzmienia odległych krain, z którymi chciałabym zapoznawać Wasze dzieci! Od dziecka gram na pianinie, jako nastolatka byłam członkiem folkowego zespołu, gdzie zetknęłam się z etnicznymi instrumentami, jak cytra, charango, fletnia Pana… W liceum grałam poezję śpiewaną na gitarze akustycznej, trochę eksperymentowałam z gitarą basową. Po muzycznej abstynencji w czasie studiów polonistycznych, ponownie wróciłam do muzyki. Obecnie gram w rockowym zespole Dead and delicious a także zajmuję się muzykoterapią, pracując m.in. z misami tybetańskimi. Jestem mamą Eryka, dzięki któremu zrodził się pomysł poprowadzenia zajęć z innymi dziećmi. Obserwując nagminne usuwanie zajęć muzycznych z programów szkolnych i przedszkolnych, prowadzone przeze mnie warsztaty są moją osobistą misją – aby rozwijać w dzieciach miłość do najpiękniejszej ze sztuk.
Warsztaty finansowane są z 1 % (działalność pożytku publicznego)